Skärmavbild 2020-09-03 kl. 08.16.24.png

Åhléns bjuder in till Beauty bootcamp



Idag inleder Åhléns en tre veckor lång Beauty bootcamp tillsammans med influerarna Tone Sekelius, Sofia Grahn och Frida Kummerfeldt som alla har en personlig historia kopplat till hur man tar hand om sig själv – både på utsidan och insidan.



-För oss på Åhléns handlar makeup om så mycket mer än en snygg sminkning. Det är identitet, kreativitet och glädje. Framför allt är det något lustfyllt som du gör för dig själv. Under vårens beauty bootcamp vill vi inspirera till att våga testa nya sätt att använda makeup och samtidigt uppmuntra till att ta hand om dig själv på insidan genom personlig utveckling, säger Caroline Hjelm-Cronstedt, Commercial manager Skönhet Åhléns.


Under Åhléns Beauty bootcamp kommer varje profil att ha en egen vecka där de berättar sin historia kring self care och deras relation till makeup som ett sätt att uttrycka sig kreativt snarare än att försköna. Förhoppningen är att inspirera fler att tänka nytt kring makeup och att omfamna dig själv precis som du är.


Frida Kummerfeldt är en kroppspositiv modeinfluerare som brinner för att kvinnor ska leva sina bästa liv och njuta av mode och skönhet utan att kropp, vikt eller komplex står i vägen. I sina sociala kanaler inspirerar Frida kvinnor till att ha styrkan att bli modemodiga, våga synas och att ta tillbaka makten över sin kropp, självkänsla och garderob. Hos Åhléns kommer Frida att prata om styrka.


Sofia Grahn driver ett hud- och aknepositivt instagramkonto med målet att synliggöra sin akne, akneärr och oretuscherade hud ur ett positivt perspektiv som en motreaktion mot den alltmer filtrerade verkligheten i sociala medier. Skammen som Sofia tidigare kände över sin akne är nu något hon finner kraft i och hos Åhléns kommer Sofia att prata om självförtroende.


Tone Sekelius är en av Sveriges största YouTube-profiler och driver sin egen kanal där hon bjuder på vloggar, mat, humor och skönhet. Makeup har länge varit ett stort intresse hos Tone och hennes nytänkande och skarpa looks inspirerar många att våga testa nytt. Tidigare i år kom Tone ut som transperson och under sin vecka hos Åhléns kommer hon att prata om vikten av att vara sig själv.


Åhléns Beauty bootcamp är en del av makeupkampanjen ”Äntligen! Stråla ikapp med vårsolen” som går upp den 28 april.


Länk till kampanjsida:https://www.ahlens.se/Skonhet/inspiration/strala-ikapp-med-varsolen-2156682