Skärmavbild 2020-09-03 kl. 08.16.24.png

Brasserie Vau De ville serverar sommarens trendigaste proseccodrinkar



Sommarens trendigaste proseccodrinkar heter O Sole Mio, Coup d'etat, La Vie En Rose och Freixenet Spritz.



Brasserie Vau de Ville beläget i hjärtat av centrala Stockholm, har tagit fram drinkar med Freixenet Prosecco D.O.C Organic som bas. En ekologisk prosecco av högsta kvalitet som förhöjer smakupplevelsen. Sommardrinkarna är framtagna av assisterande barchef Oscar Claros med ambitionen att överraska med vackra, smakrika och kreativa drinkar som talar en fängslande historia.


Har du också varit nyfiken på att haka på matchatrenden men inte riktigt vetat hur? Nu kan du följa trenden på Vau De Ville och testa deras blomstrande proseccodrink Coup d´etat vars namn kommer från det franska ordet för statskupp. En rebellisk drink med smak av viol och citrus som serveras i ett frostat glas insvept i ekologiskt matchapulver.


O Sole Mio är drinken döpt efter den världskända napolitanska sången från 1898 med samma namn. En fruktig drink med italiensk touch som med dem tropiska inslagen av ananas, vanilj och saltad karamell för tankarna till Karibien. Den skimrande proseccodrinken La Vie En Rose är döpt efter en av 1900-talets mest hyllade låtar framförd av den framgångsrika sångerskan Edit Piaf. En lyxig drink tillägnad kärleken med smaker av rabarber och citrusfrukter. Freixenet Spritz är en omtyckt klassiker med en spännande twist. En sötsur drink med italienska accenter och inslag av grillat päron, äpple och citrus som serveras kreativt i en kundvagn.


- Det är inte en slump att vi har valt att göra ett samarbete med Brasserie Vau De Ville. Restaurangen bjuder på fantastisk god mat och en härlig atmosfär vilket är precis vad Freixenet vill förmedla. Tillsammans har vi skapat trendiga och överraskande sommardrinkar med vår populära prosecco i den eleganta kristallflaskan, Freixenet Prosecco D.O.C Organic som bas. Ett samarbete som förhöjer sommaren och visar hur vår prosecco även är en utmärkt ingrediens i bubblande drinkar, säger Bita Vesali, marknadschef på Henkell Freixenet Sverige AB.