• Facebook
  • Instagram

©2020 by Flash media 

Angelica Tärnsby

Cervera slog nytt försäljningsrekord i december


Försäljningen i jämförbara butiker ökade med 8% och e-handeln växte med 46%, vilket även gjorde att december totalt sett blev den största försäljningsmånaden någonsin för kedjan.


Det är ett viktigt kvitto på att kunderna gillar det vi gör, säger Peter Rimbäck, VD. Vi har inför årets julhandel satsat på en kombination av större volymer av centralt beslutat sortiment, samtidigt som vi har ökat det lokala mandatet för våra butikschefer att påverka inköp och volymer. I vår marknadskommunikation lyfte vi ”Hållbara julklappar för alla” och positionen som destination för hållbara presenter ska vi stärka ytterligare framöver. Det matchar väldigt väl med vad vi står för som varumärke och rimmar väl med vår samtid.


Försäljningsmässigt ser vi mycket positivt på framtiden, fortsätter han. Vi har ett väldigt starkt varumärke och vår nya omni-strategi fungerar mycket väl i både den fysiska och den digitala kanalen. Tillgänglighet genom att nyttja hela kedjans resurser är en nyckel till framgång.


Däremot är det en fortsatt utmaning att nå en tillfredsställande lönsamhet. Konkurrenssituationen har fortsatt drivit på en ökad prispress inom alla våra kategorier och bruttomarginalen fortsätter att vara en stor utmaning. Dessutom brottas vi som fysisk aktör med alldeles för höga hyresnivåer i Sverige.


Vi kommer under det närmaste året att behöva jobba ännu närmare våra leverantörer och hyresvärdar för att säkra upp att vi alla kan tjäna pengar på långsiktigt hållbara nivåer, avslutar han.

#matochdryck #cervera #flashmagazine #lifestyle



Your lashes by JB

Vår fantastiska redaktör Josefine Boysen har släppt sin egna lösögonfrans kollektion

Your Lashes By JB