Skärmavbild 2020-09-03 kl. 08.16.24.png

Skincity firar tio år i maj - första veckan slog alla rekord


Foto: Skincity

I maj firar Skincity tio år som e-handel och experter inom professionell hudvård.



Bolaget, som startades 2011 av entreprenörsparet Mikael Kjellman och Annica Forsgren Kjellman hemma i Täbyvillan, är i dag helägt av Axel Johnsonkoncernen och har fler än 150 anställda, varav 48 är hudterapeuter, samt lokala kontor på de fyra huvudmarknaderna Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.


Under första majveckan, då firandet inleddes, lanserades även Skincitys nya kommunikationskoncept "Not for all. Just for you." där den personliga hudvårdsrekommendationen via Skincitys professionella hudterapeuter står i fokus. Kombinationen nationell TV-reklam och kampanj på hela sortimentet gav helt klart effekt på såväl ökade kundinteraktioner som försäljning - första veckan slog alla rekord i bolagets historia.

”Skincitys tioårsjubileum är ett firande tillsammans med våra kunder. Vi har under början av 2021 fortsatt sett en stark tillväxt både vad det gäller nya och befintliga kunder på samtliga våra marknader, men vi hade inte kunnat föreställa oss en sådan anstormning under vårt firande. Omsättningen under förra veckan översteg 43 miljoner kronor och var därmed mer än 20 procent högre än hela fjolårets Cyber Week (Black Week). Med vårt nya kommunikationskoncept, bredare marknadsinvesteringar samt ett starkt team på plats, ser vi fram emot en fortsatt god tillväxt under resten av året.” säger Patrik Bråkenhielm, Acting CEO Skincity