Skärmavbild 2020-09-03 kl. 08.16.24.png

Skincitys budskap: Not for all. Just for you!


Bild: Skin City


Under våren har Skincity, tillsammans med byrån M&C Saatchi, arbetat fram ett nytt kommunikationskoncept med syftet att profilera sig globalt som experter inom personligt anpassad hudvård genom sina hudterapeuter.



Nu lanseras konceptet "Not for all. Just for you." - ett budskap som kommer att genomsyra all Skincitys varumärkesbyggande kommunikation, såväl i egna kanaler som i digital annonsering samt i kommersiell TV. Konceptet rullas ut på lokalt språk i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien med start 3 maj.


"Not for all. Just for you." - två enkla meningar som tillsammans gör hela skillnaden och det är här M&C Saatchi verkligen har fångat Skincitys kärna. "Köp inte allt vi säljer" är ett annat sätt att uttrycka det och visar just på vikten av hudterapeutens expertis för att ge dig som kund en hudvårdsrekommendation som passar just dig och inte nödvändigtvis din granne eller bästa vän.




"Vi ville fokusera på det som gör oss unika; våra professionella hudterapeuter och vår kompetens kring hudvård. Att ta våra kunders hud på allvar innebär inte bara att vi hjälper dem att välja rätt produkter, utan också att vi är ärliga med att alla produkter inte passar till alla. Vi vill också kunna hjälpa fler människor med sin hud och därmed anpassar vi även vår mediamix; vi kommer att synas på linjär TV i både Sverige och Finland för att kunna möta nya kunder som inte vet om att vi har professionella hudterapeuter som kan hjälpa dem att hitta rätt. Det är det som skiljer oss från andra aktörer vars enda mål är att sälja." säger Anna Olofsson, Chief Sales and Marketing Officer på Skincity.




"För att sticka ut i en annars ganska generisk kategori ville vi inte göra ännu en härlig hudvårdsreklam utan friktion. Istället ville vi göra ett koncept med glimten i ögat, samtidigt som det fortfarande andas väldigt mycket Skincity och deras passion för hudvård. Ett tydligt koncept som funkar såväl internationellt som i egna och köpta kanaler, och som ger effekt", säger Henrik Almqvist, CD på M&C Saatchi.